I Kramfors och Höga Kusten har konstintresset alltid varit stort. Kanske därför att många konstnärer har verkat och idag verkar i vårt område. Kramfors konstförening, som bildades efter krigsslutet 1945, firade 2015 sjuttio år.

KfB_18.png

I våra barnböcker ryms en hel värld av konst. Utställningen ”Konst för barn” visar verk av några av Sveriges främsta barnboksillustratörer. Det är Per Gustavsson (nominerad till Augustpriset 2017), Sara Lundberg (Augustpristagare 2017), Helena Lunding Hultqvist, Pia Niemi, Pernilla Stalfelt, Anders Sunesson och Stina Wirsén. Utställningen bjuder in till
fantasins värld genom kreativa, kärleksfulla, roliga och ibland allvarliga bilder.

Kramfors konstdag 8 september 2018 i Konsthallen

malare.jpg

Syftet med konstdagen är att öka konst- och kulturintresset i Kramfors och Västernorrland och vi vill därför inbjuda dig att delta i detta arrangemang , lördag den 8 september 2018 kl. 10-15. Med

verkan från din sida innebär att du ska finnas i Kramfors Konsthall med ditt konstnärskap. Att Du visar upp din konst tror vi är synnerligen intressant för kramforsborna, särskilt i denna fina Konsthall. Givetvis kan du även sälja dina verk.

Två monterstorlekar erbjuds, ca 1,5 m alt 2,5 m vägg, 300:- res. 500:-.
Beslut om deltagande tas den 1 september.

Anmälan, eller ytterligare information runt praktiska frågor, ta kontakt med:
Agneta Sjöberg, agnetaksjoberg@gmail.com via mail eller
Carl-Gerhard Lindberg, carlgerhard.lindberg@telia.com, 070-628 17 59
Din anmälan om deltagande ser vi fram emot så snart som möjligt, dock senast 30/8. Betalning skall ske senast den 5 september. Vi har begränsat med platser. Bekräftelse sker direkt efter 30/8. Reserver kommer att utses.
Välkommen med din anmälan!
KRAMFORS KONSTFÖRENING

GDPR

GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny EU-förordning som börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018. GDPR ersätter den svenska Personuppgiftslagen. Här kan du läsa om hur Kramfors Konstförening hanterar dina personuppgifter.

Kalendarium

Kommande Utställningar 2018

Konst för barn

Kramfors Konsthall
20 augusti – 6 september

Sju stycken barnboksillustratörer, författare, konstnärer ställer ut. Vandringsutställning.

Björn Krestesen

Kramfors Konsthall
8 december 2018 - 7 januari 2019.

Vernissage 8/12 kl 12.00

FacebookBanner.jpg