I Kramfors och Höga Kusten har konstintresset alltid varit stort. Kanske därför att många konstnärer har verkat och idag verkar i vårt område. Kramfors konstförening, som bildades efter krigsslutet 1945, firade 2015 sjuttio år.

bjorn_krestesen_1.jpgBjörn Krestesen

Kramfors konsthall 8 december 2018 till
7 januari 2019.

Vernissage den 8 december kl 12.00

Född 1951 i Nacka  och bosatt i Stockholm men tillbringar även en stor del av året i Ådalen.
Utbildning: Kungl. Konstakademien, Stockholm.
Stipendier: Smith´s fond, Axel Johnssons resestipendium, Axel Hirs stipendium, Statens konstnärsbidrag, Ester Lindahls stipendiumStatens arbetsstipendium, Sollefteå kulturstipendium.
Utställningar:
  Separatutställningar på många ställen i landet och samlingsutställningar inom landet samt i Europa, Central- och Sydamerika, Australien, Canada och Japan.
Offentliga arbeten: Vårdhemmet Biet, Nacka. T-banestation Mariatorget, HSB, Nacka,
Beach art, Ljungskile, Japansk trädgård, Karolinska sjukhuset.
Representerad: Offentliga och privata samlingar i Sverige, Europa, Sydamerika och Japan. Nationalmuseum, Karlstads och Sundsvalls museum, NAPA på Grönland, Museo National de arte moderno, Guatemala, Museo de arte moderno, Dominikanska Republiken, Museo Nacional de la stampa, Mexico, Museo de la beas artes, Kuba.

DSC_0610.jpg

DSC_0724.jpg

b8.jpg

GDPR

GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny EU-förordning som börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018. GDPR ersätter den svenska Personuppgiftslagen. Här kan du läsa om hur Kramfors Konstförening hanterar dina personuppgifter.

Kalendarium

Kommande Utställningar 2018

Björn Krestesen

Kramfors Konsthall
8 december 2018 - 7 januari 2019.

Vernissage 8/12 kl 12.00

FacebookBanner.jpg